موعودنامه

موعودنامه

أین الطالب بدم مقتول بکرببلا

آثار دعای فرج(قسمت دوم)

پس از مدتی تاخیر برای شما مخاطبان وبلاگ، قسمت دوم آثار دعای فرج رو قرار دادم، امیدوارم استفاده کافی رو ببرید.....


ادامه مطلب »

کودکی از تبار آل احمد(ص)

دستگاه ظالم عباسی از به شهادت رساندن امام مسرور بود و قصد داشت برادر امام، یعنی جعفر کذاب را به عنوان امام به شیعیان تحمیل کند که ناگهان از خداوند بار دیگر آیه«و مکرو و مکر الله والله خیر الماکرین» را به همه مردم یادآور کرد...


ادامه مطلب »

انشا من!

سلام!

می خواهم برای شما متن جالبی رو روی وبلاگم بگذارم!در اصل این متن، انشا من برای امتحان آیین نگارش می باشد!شما هم می توانید با نظرات خود مرا در وبلاگ نویسی یاری نمایید!

                                                                                  با تشکر، موعودنامه


ادامه مطلب »

فواید دعای فرج(قسمت اوِِّل)

روایات مختلفی به بیان آثار، فواید و ویژگی هایی که بر دعا کردن برای تعجیل فرج مترتب است، پرداخته است که یه پاره ای از آن ها اشاره می کنیم......


ادامه مطلب »

مهدویت یعنی...

مهدویت، یعنی منت والای خداوند هستی بر مستضعفان زمین.

مهدویت، یعنی جلوه ی تام و تمام رحمت، نعمت و حکمت ربانی بر ابنای  آدم.

مهدویت، یعنی افشای راز سر به مهر سجده ملائک بر عزیزترین مخلوق خداوند.

مهدویت، یعنی تجلی حقیقت مقام خلیفة اللهی انسان بر روی زمین.

مهدویت، یعنی پایان شب سرد و فسرده ظلمت و آغاز صبح راستین روشنایی.

مهدویت، یعنی بستر شکوفایی نهانترین استعدادهای اهالی زمین و زمان.

مهدویت، یعنی سرآغاز رویش فصلی دوباره برای تجربه زیستنی دوباره.

مهدویت، یعنی راه رفتن برای رسیدن.

مهدویت یعنی کشتی نجات بر ساحل رستگاری.

مهدویت، یعنی تنهاجاده منتهی به آرمان شهر نبوی.

مهدویت، یعنی جامه زیبای عدالت اولین امام بر بلندای قامت آخرین امام.

مهدویت، یعنی اهتزاز پرچم سرخ شیعه بر بلندای قله اسلام.

مهدویت، یعنی امتداد حماسه شکوهزاد عاشورا در کربلای آخر الزمان.

مهدویت، یعنی حکومت یکپارچه عدل بر رفتار تمامی انسانها.

مهدویت، یعنی میعادگاه تحقق تمامی آمالها و آرمانهای بشری.

مهدویت، یعنی پایان قصه پرغصه رنج آدمی در دفتر تاریخ.

مهدویت یعنی، استیفای حقوق حقه تمامی محرومان و ضعیف نگاه داشتگان زمین.

مهدویت یعنی مرگ تمامی رنجها، اندوه ها، ظلمت ها، ستمها، پلیدیها و زشتیها.

و بالاخره ...

مهدویت، یعنی:

کلمه توحید که با ولایت امامی عادل تجلی خواهد یافت.

                                                                              سایت تبیان

                                                                          ابوالقاسم شکوری


مقدمه شهید مطهری بر کتاب قيام و انقلاب مهدى عليه‏السلام‏

انديشه پيروزى نهايى نيروى حق و صلح و عدالت بر نيروى باطل و ستيز و ظلم، گسترش جهانى ايمان اسلامى، استقرار كامل و همه جانبه ارزشهاى انسانى، تشكيل مدينه فاضله و جامعه ايده‏آل، و بالاخره اجراى اين ايده عمومى و انسانى به وسيله شخصيتى مقدس و عالى‏قدر كه در روايات متواتر اسلامى از او به «مهدى» تعبير شده است، انديشه‏اى است كه كم و بيش همه فرق و مذاهب اسلامى- با تفاوتها و اختلافهايى- بدان مؤمن و معتقدند؛ زيرا اين انديشه به حسب اصل و ريشه، قرآنى است؛ اين قرآن مجيد است كه با قاطعيت تمام، پيروزى نهايى ايمان اسلامى ، غلبه قطعى صالحان و متقيان، كوتاه شدن دست ستمكاران و جباران براى هميشه، و
آينده درخشان و سعادتمندانه بشريت را نويد داده است.


ريشه‌يابي انتظار

گل‌هاي باغ، چشم به راهند تا سايۀ باغبان مهربان را بر سر خود ببينند و از دستان پرمهر او آب حيات بنوشند و دل‌هاي مشتاق بي‌تابند تا عنايت شورآفرين باغبان هستي را لمس کنند. به راستي انتظار چه زيبا و شيرين است؛ اگر زيبايي آن در کام دل چشيده شود.برخي شرق شناسان[1] به دنبال زميني معرفي کردن دين اسلام، اصرار دارند اعتقاد به مهدويت و ايمان به وجود حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف  را واکنشي در مقابل وضع آشفتۀ مسلمانان در دوران سخت تاريخ اسلام معرفي کنند....


ادامه مطلب »

ضرورت انتظار

عقيده به ظهور مصلح و آمادگى براى انقلاب جهانى، چنان حياتى و لازم بوده است كه پيشوايان دينى انتظار را راهبرد مهم اين برهه ى تاريخى دانسته، در دوران غيبت به آن فرمان داده‌اند.  اهميت و ضرورت دوره ى انتظار را مى‌توان از زواياى مختلف بررسى كرد:

الف ـ توجه به معنا و حقيقت انتظار، همان گونه كه گذشت، انتظار يك دوره ى آماده سازى و زمينه سازى است و هر انقلاب و حركتى كه اين دوره را پشت سر نگذاشته باشد، ناقص و بى ثمر است.....


ادامه مطلب »

فواید امام غایب

سخنانی از آقای قرائتی در مورد فواید وجود امام غایب


ادامه مطلب »

خانواده مهدوي

 خانواده کوچک‌ترين نهاد اجتماعي است که نقش بالنده و اساسي در تکوين جامعه دارد. خانواده زمينه ساختارهاي هويتي و عاطفي جامعه فردا را مهيا مي‌نمايد. 

و با التزام عملي به اصول اعتقادي خويش زمينه‌ساز جامعه کلان فردا است که بايد روابط اجتماعي، عاطفي، سياسي ـ فرهنگي آن در جهت ارزش‌هاي بايسته نظام گيرد.

 


ادامه مطلب »

سخنانی در مورد حق امام زمان(عج)

سخنانی از آقای قرائتی در مورد حق امام الزمان(عج) (خمس)، از دست ندید!

1390/5/8


ادامه مطلب »

خورشید پشت ابر

خورشید پشت ابر

حضرت مهدی(عج) را به خورشید پشت ابر تشبیه کرده اند و این مسئله بر می گردد به حدیثی از خود حضرت که می فرمایند:(چگونگی استفاده از من در غیبت،مانند استفاده از خورشید است هنگامی که ابر ها آن را می پوشانند.)(1)

صاحبان ذوق در وجوه تشابه حضرت با خورشید پشت ابر، چنین گفته اند:

1.همچنان که مردم انتظار بیرون آمدن خورشید از پشت ابر های تیره را می کشند تا بیشتر از آن  بهره مند گردند،در زمان غیبت نیز شیعیان و محبان آن حضرت همواره انتظار وجود مبارکش را می کشند و هرگز ناامید نمی شوند.

2.هر کس با این همه آثار و معجزات و آیات و روایت، باز هم منکر وجود مبارکش شود،مانند کسی است که منکر وجود خورشید گردد،هنگامی که ابر ها از دیدگان، به ظاهر پنهان است،گرچه آثار وجودش به جهانیان می رسد.

3.هر چند خورشید در پس ابر برای مدتی پنهان می گردد،اما نور روشنی بخش خود را از جهانیان دریغ نمی کند،باز هم از پس ابر، زمین و آسمان را روشن می کند،امام(ع)نیز هرچند در پس پرده غیبت قرار دارد، اما نور ولایت آن حضرت بر همه ی عالمیان پرتو افکن است، چه این که اگر نور آن امام نباشد، بنابر روایت معصومین(ع) زمین و اهل آن از بین می روند و اوست که امان اهل زمین است. البته حضرت در توقیع خود به اسحاق ابن یعقوب می نویسد:

«.... و اما چگونگی انتفاعی که مردم در غیبت از من می برند،همچون انتفاع از خورشید است هنگامی که پشت ابر ها پنهان شود...»(2).


1.بحارالانوار،ج53،ص180.

2.کمال الدین،ج2،ص483.


ابو جعفر محمد ابن اسحاق کلینی

«ابو اسحاق محمد ابن جعفر کلینی»معروف به ثقته الاسلام، شیخ مشایخ شیعه و رییس محدثین علمای امامیه و اوثق و اعدال ایشان و مروج مذهب شیعه در عصر غیبت امام عصر(عج) است. عامه در فتوای به او مراجعه کرده اند و بدین جهت به ثقة الاسلام شهرت یافته است. وی یکی از صاحبان کتب اربعه و صاحب متاب کافی است که در عقاید حقه اسلامیه و استنباط دینی، مرجع اکابر و مورد استفاده فقها و محدثین بزرگ است و به تصدیق شیخ مفید،اجل کتب اسلامی و اعظم مصنفات شیعه و مشتمل بر شانزده هزار و یکصد نود نه حدیث است.

کلینی از علمای غیبت صغری است و وفات او 69سال پس از وفات امام حسن عسکری(ع) ماه شعبان سال329 هجری اتفاق افتاد و قبرش در بغداد است.

معارف و معاریف،ج6،ص591.


نواب اربعه

مطالبی درباره نواب اربعه حضرت ولی عصر(عج)


ادامه مطلب »

تردید در حضرت

    روایات مختلفی دربار ی تردید کنندگان در وجود حضرت آمده است.امام (ع) فرمود:او امامی است که در ولادتش شک و تردید می کنند.برخی می گویند:به دنیا نیامده،برخی می گویند دیده به جهان گشوده،برخی می گویند:چند سال پیش از وفات پدرش،چشم به جهان گشوده،جز این که خدا می خواهد بندگان خود را بیازماید،که گروه باطل در آن زمان به شک و تردید می گرایند.(اصول کافی،جلد1،ص51)امام حسن عسکری(ع)نیز فرمود:برای فرزندم غیبتی است که مردم در آن دچار شک و تردید می شوند،به جز کسی که خدا او را از لغزش و انحراف باز دارد.(بحار الانوار،ج51ص501)

    و امام صادق(ع) فرمود:هرگز در حق او تردید به خود راه ندهید،از صفحه دل هر گونه شک تردید را بزدایید(روزگار رهایی،ج1،ص501)


غیبت

پس از آنکه پيشويان هدايتگر ، طي گذشت دو قرن و نيم از عمر رسالت پس از پيامبر (ص) احکام و شرايع دين را تبيين کرده بودند ، و پس از آنکه برگزيدگان امت از طريق جانشينان معصوم پيامبران ، پرچم آنها را بر دوش گرفتند و ريشه هاي شناخت و معرفت الهي در جان هزاران هزار نفر استحکام پذيرفت ، و از پس آنکه جريان مکتبي وظيفه انقلاب بر ضد ستم و طغيان را عهده دار گرديد و در برابر انحرافات اساسي در دين قد علم کرد ، خداوند براي ولي الله اعظم حضرت حجت بن الحسن (ع) غيبت صغري را مقدر فرمود . اين غيبت از سال 260 هـ . ق تا سال 329 هـ . ق به طول انجاميد . در طي اين مدت عده اي به نام وکيل ، پل ارتباطي ميان امام و شيعيان بودند . اينان عبارتند از....


ادامه مطلب »

دوران غیبت

پس از آنکه پيشويان هدايتگر ، طي گذشت دو قرن و نيم از عمر رسالت پس از پيامبر (ص) احکام و شرايع دين را تبيين کرده بودند ، و پس از آنکه برگزيدگان امت از طريق جانشينان معصوم پيامبران ، پرچم آنها را بر دوش گرفتند و ريشه هاي شناخت و معرفت الهي در جان هزاران هزار نفر استحکام پذيرفت ، و از پس آنکه جريان مکتبي وظيفه انقلاب بر ضد ستم و طغيان را عهده دار گرديد و در برابر انحرافات اساسي در دين قد علم کرد ، خداوند براي ولي الله اعظم حضرت حجت بن الحسن (ع) غيبت صغري را مقدر فرمود ....


ادامه مطلب »
Weblog Themes By Pichak

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

نويسندگان

لينک هاي مفيد

درباره وبلاگ


ثواب این عمل ناچیز را هدیه می کنم به روح عمویم شهید بحرینی که در سال1361در منطقه دشت عباس به آرزوی دیرینه اش،یعنی شهادت رسید و به اوج ملکوت پر کشید و همچنین شهید منصوری شوهر عمه ام که ایشان هم در اثر اثابت موشک به موتور یدک کش سپاه مفقودالاثر شد.

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 1276
بازدید کل : 38889
تعداد مطالب : 129
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1

Online User